اپل هنگام معرفی نسل جدید آیپد پرو در مراسم 30 اکتبر 2018 خود ادعای بزرگی را مطرح کرد و گفت آیپد پرو جدید از 92 درصد کامپیوترها و لپ تاپ های موجود در بازار قوی تر می باشد. اپل این قدرت فوق العاده آیپد پرو 2018 را مربوط به پردازنده جدید و قدرتمند A12X Bionic می داند.

«آناند شیمپی» متخصص چیپ‌های اپل ، توضیحاتی را راجع به چیپ A12X Bionic ارائه کرده‌ و به جزئیاتی از تکنیک‌های مورد استفاده‌ی اپل برای تولید این چیپ اشاره کرده‌ است.

A12X Bionic از ۸ هسته ی پردازشی و ۷ هسته برای پردازنده‌ی گرافیکی بهره می‌برد ، چیپ ۸ هسته‌ای شامل چهار هسته‌ی کارایی(Performance) و چهار هسته‌ی بهره‌وری (Efficiency) می باشد که به صورت همزمان وظایف مربوط به خود را انجام می دهند بنابراین آیپد پرو اولین آیپدی به شمار می‌رود که می‌تواند از تعداد زیادی از هسته‌ها به طور همزمان استفاده کند.

شیمپی می‌گوید شما این کارایی را عموما در دستگاه‌های بزرگتری که دارای فن و سیستم خنک کننده هستند می بینید، اما ما موفق شدیم با یک معماری جدید و بهینه این چیپ قدرتمند را با قطر ۵.۹ میلی‌متر در آیپد پرو استفاده کنیم.

 

پردازنده A12X Bionic دارای معماری 64 بیت است که شامل یک موتور عصبی و یک کمک پردازنده گرافیکی می باشد. موتور عصبی که در چیپ A12X به کار رفته نسل دوم آن می باشد تحت عنوان Apple T2 که قادر است تا ۵ تریلیون پردازش را در ثانیه انجام دهد و همچنین قابلیت یادگیری ماشین را فراهم می کند. و کمک پردازنده گرافیکی آن نیز M12 می باشد. پردازنده‌ی گرافیکی استفاده شده در آیپد پرو اولین پیاده سازی ۷ هسته‌ای اپل در یک GPU است که توسط متخصصین اپل طراحی و ساخته شده است. در M12 هر هسته سریع‌تر و بهینه‌تر از پردازنده‌ی گرافیکی M10 است که کیفیت گرافیکی را دو برابر می کند. اپل مدعی است که پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در آیپد پرو در حد کارت گرافیکی است که در ایکس باکس وان اس استفاده شده است.

اپل از پردازنده A12 Bionic در آیفون های XS ، XS Max و XR استفاده کرده و مدعی است این پردازنده قوی ترین تراشه به کار رفته د رگوشی های هوشمند تا کنون می باشد و حال این تراشه را در آیپد پرو ارتقاء داده و حتی قدرتمند تر از قبل شده است.

همچنین به لطف این پردازنده قدرتمند قابلیت اجرای چند اپلیکیشن و پروژه به صورت همزمان (multitasking) در آیپد پرو جدید به راحتی و با سرعت بالا انجام پذیر می باشد. آیپد پرو به لطف تراشه‌ی جدید حافظه‌ای تا ظرفیت یک ترابایتی را پشتیبانی می‌کند.

بنچمارک آیپد پرو 2018 بیانگر قدرت فوق العاده پردازنده A12X Bionic می باشد، اولین بنچمارک آیپد پرو نسل سوم نشان می دهد از تمامی مک بوک پرو ها به جز مکبوک پرو با پردازنده i9 قدرتمند تر است. امتیاز ۵۰۲۰ در حالت تک هسته ای و ۱۸۲۱۷ در حالت چند هسته ای برای آیپد پرو بدست آمده است .

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون پردازنده قدرتمند A12X Bionic مطلع شوید .

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام