دوربین آیفون 11 و آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی می باشد. این سه دوربین Wide ،Ultra Wide و Telephotoمی باشند .

آیفون 11 دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی می باشد. این دو دوربین یکی Wide و دیگری Ultra Wide می باشد و در واقع در مقایسه با دوربین آیفون 11 پرو، آیفون 11 دوربین سوم که Telephoto می باشد را ندارد.

دوربین Ultra Wide یا فوق عریض دارای دیافراگم 2.4 و وسعت دید 120 درجه می باشد. دوربین Wide یا عریض دارای دیافراگم 1.8 می باشد. دوربین Telephoto دارای دیافراگم 2.0 می باشد.

ULTRA WIDE CAMERA

13 mm focal length

f/2.4 aperture

5-element lens

120 field of view

4x more scene

12MP sensor

WIDE CAMERA

26 mm focal length

f/1.8 aperture

6-element lens

Optical image stabilization

100% Focus Pixels

New 12MP sensor

TELEPHOTO CAMERA

52 mm focal length

Larger f/2.0 aperture

6-element lens

Optical image stabilization

2x more optical zoom

12MP sensor

دوربین آیفون 11 دارای زوم اپتیکال دو برابری zoom out و زوم دیجیتال تا 5 برابر می باشد. دوربین آیفون 11 پرو دارای زوم اپتیکال دو برابری zoom out و زوم اپتیکال دو برابری zoom in و زوم دیجیتال تا 10 برابر می باشد.

هر دو دوربین آیفون های 11 و 11 پرو قابلیت فیلمبرداری 4K با 24،30 و 60 فریم در ثانیه را دارا می باشند.

 

Night Mode

ویژگی جدید حالت عکسبرداری در شب یا Night Mode به دوربین آیفون 11 و آیفون 11 پرو اضافه شده است. همچنین نرم افزار پردازش تصاویر نیز آپدیت شده تا جزییات بیشتری در تصاویر ثبت شوند.

 

Night mode on

          Night mode on

          Night mode off

لرزشگیر تصویر اپتیکال، حالت پرتره و Depth Control ، Portrait Lightning با 6 افکت مختلف ، پاناروما ، Burst mode و … از ویژگی های مشترک دوربین آیفون 11 و آیفون 11 پرو و همچنین آیفون XS می باشد.

 

Smart HDR

Smart HDR ضمن حفظ تنوع رنگی غنی در پس زمینه ، نور و جزئیات قابل توجهی را در چهره به ارمغان می آورد .
نسل جدید ویژگی Smart HDR در آیفون های جدید از الگوریتم پیشرفته ای برای به کار بردن ظرافت بسیار بیشتری در نور و سایه تصاویر با جزئیات بیشتر استفاده می کند. این ویژگی از یادگیری ماشین برای تشخیص چهره ای موجود در تصویر بهره می برد و به صورت هوشمندانه و خودکار می تواند جزئیات تصاویر چهره و پس زمینه را تفکیک نماید حتی برخی از دوربین های DSLR نمی توانند این کار را انجام دهند.

 

دوربین آیفون 11_smart_hdr

هر دو آیفون 11 و آیفون 11 پرو دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی TrueDepth می باشند.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن و فیلمبرداری با کیفیت 4K با 60 فریم بر ثانیه را دارا می باشد. حالت پرتره و Portrait Lightning به دوربین سلفی آیفون 11 و 11 پرو در کنار حالت اسلوموشن اضافه شده است.

 

Deep Fusion ، قابلیت جدید عکاسی آیفون 11 پرو

قابلیت Deep Fusion فقط در آیفون‌ ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس وجود دارد و دوربین آیفون ۱۱ این ویژگی را ندارد. با این قابلیت، ۸ عکس پیش از فشردن شاتر ثبت می‌شود ! تا نویز کمتر و جزئیات بیشتری در تصویر ثبت شود.

آیفون تعداد ۹ عکس مختلف را با یکدیگر ادغام می‌کند ، در واقع یکی از این عکس‌ها با تکنیک نوردهی طولانی گرفته می‌شود که با ۸ عکس قبلی ترکیب خواهد شد و در نهایت یک عکس با حداکثر جزئیات تولید خواهد شد. در این تکنیک پیکسل به پیکسل عکس‌ها با هم ترکیب می شود که با توجه به میزان حجم پردازش آن، تنها به کمک موتور پردازش عصبی چیپست جدید A13 Bionic در آیفون های 11 پرو و 11 پرو مکس ممکن می‌شود.

 

دوربین آیفون 11_deep_fusion

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .