در کنفرانس WWDC ابتدا  Craig Federighi به صحنه آمد و شروع به صحبت درباره iOS و درنهایت معرفی iOS 12 کرد .

۸۱ درصد از دستگاه‌های iOS از آخرین نسخه این سیستم عامل استفاده می‌کنند.
تمام دستگاه‌هایی که از iOS 11 پشتیبانی می‌کنند از iOS 12 هم پشتیبانی خواهند کرد.

 

در iOS 12 باز شدن اپ ها ۴۰ درصد سریع تر، باز شدن کیبورد ۵۰ درصد سریع تر و باز شدن دوربین ۷۰ درصد روی دستگاه های قدیمی سریع تر می شود .

در iOS 12 اپل با همکاری پیکسار یک فرمت جدید برای واقعیت مجازی تولید کرده است . USDZ پسوند جدید فایل‌های واقعیت افزوده است . می‌توانید فایل‌های مورد نظر را پیدا کرده و به راحتی پس از باز کردن آن‌ها ، این اجسام را در دنیای واقعی ببینید.

 

 

اپلیکیشن Measure

اپل یک اپلیکیشن خط کش در فضای مجازی تولید کرده است . نام این اپلیکیشن Measure می باشد . با استفاده از دوربین می‌توانید طول و عرض اجسام را اندازه بگیرید .

 

 

ARKit 2

AR Kit بزرگ‌ترین پلتفرم توسعه‌ی واقعیت افزوده در جهان است . با این کیت اکنون می‌توانید از چندین دستگاه به صورت همزمان تجربه‌ی مشترکی را داشته باشید. به راحتی با دوربین می‌توانید اسکنی از یکی از محصولات لگو داشته باشید و آن را زنده کنید و اجسام و موارد دیگری را به آن بیافزایید.

 

 

مارتین سندرز مدیر ارشد بخش نوآوری شرکت لگو می گوید ما با AR Kit 2 مرز‌ها را جابجا کرده‌ایم تا احتمالات جدیدی را ایجاد کنیم . به راحتی با دوربین می‌توانید اسکنی از یکی از محصولات لگو داشته باشید و آن را زنده کنید و اجسام و موارد دیگری را به آن بیافزایید .
اپلیکیشن های واقعیت مجازی LEGO پاییز امسال در اپ استور عرضه خواهند شد.

 

Photos

در iOS 12 قابلیت جستجو در تصاویر بهبود خواهد یافت . بخش جدید For You تصاویری که فکر می کند شما به آنها علاقه داشته باشید را به شما نمایش خواهد داد .
قابلیت اشتراک، افراد داخل تصویر را تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد اشتراک عکس با افراد داخل تصویر را می ‌دهد .

 

 

Siri
حالا تمام اپلیکیشن‌ها امکان اتصال به سیری را خواهند داشت . می توانید در هر اپلیکیشنی میانبر سیری را اضافه کنید تا سیری هر جا و برای هر کاری فعال شود . سیری در iOS 12 در لاک اسکرین به شما پیشنهاد انجام کارهای روزمره را می‌دهد .

 

 

 

اپلیکیشن جدید Shortcuts

این اپ جدید که به iOS 12 اضافه شده است مشابه اپلیکیشن Workflow می باشد که سال گذشته اپل آن را خریداری کرد. با این قابلیت جدید کاربران می‌توانند سیری را برای انجام امور مختلف آموزش دهند . تنها کافی است یک دستور را برای اجرای برخی اپلیکیشن‌ها و امور تنظیم کنند . برای اجرای میانبر جدید می‌توانید وارد یک اپلیکیشن شوید و دستور مورد نظر خود را ضبط کنید سپس با گفتن این دستور سیری فعال شده و اطلاعات لازم از اپلیکیشن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تعداد میان‌بر‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید هم اکنون از آن‌ها استفاده کنید.

Shortcut ها از طریق اپل واچ و هوم‌پاد هم قابل دسترسی خواهند بود

 

 

Apple News

در iOS 12 اپلیکیشن اخبار در آیپد بسیار جذاب‌تر است و کاربران می‌توانند نمونه‌های مورد علاقه‌ی خود را به راحتی انتخاب کنند.
بخش جدید Browse جهت پیدا کردن منابع خبری جدید به اپلیکیشن News اضافه شده است .

 

اپلیکیشن Stocks

اپلیکیشن  Stocks یا سهام بازطراحی شده است . اپلیکیشن سهام در iOS ۱۲ به آیپد نیز وارد می‌شود .

 

 

Voice Memos

برای اولین بار این اپلیکیشن به آیپد آورده‌ شده است . می‌توانید اکنون با کمک آی‌کلاد صداهای ضبط شده را تمام دستگاه‌های خود داشته باشید .

 

Apple Books

اما اپلیکیشن بعدی نیز iBooks است که پس از بازطراحی نام آن در iOS 12 به Apple Books تغییر پیدا کرده است . با بروز‌رسانی‌های متعدد این اپلیکیشن و فروشگاه جدید آن عاشق apple Books می‌شوید.

 

 

CarPlay

قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌های نقشه غیر از اپل به CarPlay اضافه شده است . CarPlay از اپلیکیشن‌های سوم شخص نیز برای مسیریابی بهره می‌برد . به لطف این قابلیت کاربران می‌توانند از سایر اپلیکیشن‌های موجود در گوشی خود برای مسیریابی در خودرو استفاده کنند مانند Waze یا Google Maps

 

 

Do not Disturb

قابلیت‌های جدید این بخش استراحت شما را تضمین می‌کند
اعلانیه‌ها به ما کمک می‌کند بروز باشیم . اکنون می‌توانید از صفحه‌ی قفل آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید . هم‌چنین اعلانیه‌های گروهی در IOS 12 نیز اضافه شده است . تنها با یک سوایپ می‌توانید تمام اعلانیه‌های یک گروه را ببندید

 

 

Screen Time

این قابلیت به شما گزارش جامع از نحوه‌ی استفاده، مکان استفاده و زمان استفاده از گوشی را می‌دهد ، میزان استفاده از هر اپلیکیشن و استفاده در ساعات مختلف
در ادامه نیز App Limit می‌تواند به شما کمک کند تا استفاده از گوشی را محدود کنید ، این محدودیت‌ها به وسیله‌ی آی‌کلاد در تمامی دستگاه‌ها اپلی اعمال می‌شود . محدودیت‌های زیادی را والدین می‌توانند برای فرزندان خود اعمال کنند .

 

انیموجی
اما اکنون انیموجی می‌تواند زبان شما را نیز تشخیص بدهد کارکترهای جدیدی نیز در iOS 12 اضافه شده است .

 

Memoji

با Memoji می‌توانید Animoji صورت خود را درست کنید . وقتی به سمت راست سوایپ کنید می‌توانید Memoji خود را ایجاد کنید . ابتدا رنگ پوست، سپس نوع پوست و حتی تعداد کک‌ها و نوع مو و رنگ آن را می‌توانید مشخص کنید .

 

 

قابلیت‌های سفارشی Memoji بسیار بیشتر از چیزی است که تا کنون در پلتفرم‌های مختلف گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم
با استفاده از اپلیکیشن دوربین در Messages به چند افکت جدید دسترسی خواهید داشت
این قابلیت می‌تواند به کمک فیلتر‌های مختلف و واقعیت افزوده، پاسخ جذابی به برخی از پیغام‌های دوستان شما باشد . می‌تواند بعد از اعمال بری فیلتر‌ها و اضافه کردن اجسام، حتی می‌توانید Memojiمورد نظر خود را نیز اضافه کنید.

 

Face Time

فیس‌تایم گروهی به iOS 12 اضافه شده است . می‌توانید تا ۳۲ نفر به صورت همزمان در فیس‌تایم داشته باشید . رابط کاربری فیس‌تایم بسیار جذاب است . هر فردی صحبت کند، تصویر او به صورت خودکار بزرگ می‌شود.

 

قابلیت‌های جذاب Fun معرفی شده در بخش Messages در فیس تایم نیز قابل استفاده است . فیس تایم گروهی در آیفون، آیپد و مک و به صورت صوتی در اپل واچ قابل استفاده است.

 

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام