اپل نسل بعدی آیپد مینی یعنی آیپد مینی 6 را با اندازه 8.3 اینچ و با طراحی تمام صفحه بدون دکمه هوم ، تراشه A15 Bionic ، پشتیبانی از Center Stage و موارد دیگر معرفی کرد.

آیپد مینی جدید 6 با داشتن تراشه جدید A15 Bionic ، تا 80 درصد عملکرد سریع تری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد و آن را قوی ترین iPad mini تاریخ می کند. یک پورت USB-C جدید امکان اتصال سریعتر را فراهم می کند و مدلهای سلولار دارای اینترنت 5G می باشند. دوربین های پیشرفته جدید ، ویژگی Center Stage و پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل از دیگر ویژگی های آیپد مینی جدید می باشند.

 

آیپد مینی 6_4

 

طراحی جدید تمام صفحه در چهار رنگ زیبا

آیپد مینی 6 با طراحی لبه تخت مجموعه ای جدید و زیبا از رنگهای صورتی ، استارلایت ، بنفش و خاکستری ارائه می دهد. آیپد مینی دارای صفحه نمایش بزرگتر 8.3 اینچی Liquid Retina با حاشیه های باریک است. با استفاده از فناوری های پیشرفته مانند روشنایی 500 نیت ، طیف وسیع رنگ P3 ، پوشش صفحه ضد انعکاس ، True Tone و لمینت کامل ، تصاویر و ویدئوها زنده و بسیار با کیفیت می باشند. آیپد مینی 6 دارای بلندگوهای استریو افقی جدید ، همراه با صفحه نمایش جدید ، تجربه تماشای فیلم عالی را ارائه می دهند.

سنسور اثر انگشت در نسل جدید آیپد مینی همانند آیپد ایر 4 به روی دکمه پاور منتقل شده است و سنسور تشخیص چهره ندارد.

 

آیپد مینی 6_3

 

A15 Bionic عملکرد قدرتمندی را برای آیپد مینی 6 به ارمغان می آورد

آیپد مینی با تراشه جدید A15 Bionic با طراحی فوق العاده کارآمد که عمر باتری را افزایش می دهد ، عملکرد فوق العاده ای را ارائه می کند. پردازشگر (CPU) 6 هسته ای 40 درصد افزایش عملکرد و پردازش گرافیکی (GPU) 5 هسته ای 80 درصد جهش در عملکرد گرافیکی نسبت به نسل قبلی آیپد مینی دارد. A15 Bionic در iPad mini حتی سخت ترین کارها را نیز انجام می دهد – از بازی های سنگین از لحاظ گرافیکی گرفته تا برنامه های حرفه ای که توسط طراحان ، خلبانان ، پزشکان و سایر موارد استفاده می شود. iPad mini با عملکرد قدرتمند و طراحی جمع و جور ، تبلتی با ابعاد مناسب است که کاربران می توانند در هر مکانی از آن استفاده کنند.

عملکردهای یادگیری ماشینی پیشرفته (ML) از موتور عصبی 16 هسته ای و شتاب دهنده های جدید ML در پردازنده پشتیبانی می کند و 2 برابر سریعتر از ML کارهای قبلی را انجام می دهد. همراه با CPU و GPU ، موتور عصبی برنامه ها را قادر می سازد تا تجربیات سطح بعدی مانند تشخیص تصویر و یادگیری زبان طبیعی را ارائه دهند. با iPadOS 15 ، ویژگی های قدرتمند جدید یادگیری ماشینی شامل Live Text است که از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس ها استفاده می کند و کاربران می توانند عکس ها را به هفت زبان مختلف ترجمه کنند.

ویژگی جذاب Center Stage در iPad Pro در حال حاضر در iPad mini در دسترس است ، بنابراین کاربران می توانند از تماس های ویدئویی جذاب تر لذت ببرند. یک دوربین جلویی Ultra Wide به روز شده با سنسور 12 مگاپیکسلی جدید و میدان دید بسیار بزرگتر ، Center Stage را فعال می کند ، که به طور خودکار دوربین را در معرض دید کاربران قرار می دهد. هنگامی که دیگران به آن می پیوندند ، دوربین آنها را نیز تشخیص می دهد و به آرامی کوچک می شود تا به راحتی آنها را در مکالمه قرار دهد.

دوربین پشتی آیپد مینی 6 اکنون دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با فوکوس پیکسل و دیافراگم بزرگتر برای ثبت عکس های واضح و زنده است. دوربین پشتی نیز دارای فلاش True Tone است که برای ثبت تصاویر در نور کم بسیار مناسب است.

 

آیپد مینی 6_2

 

اینترنت 5G و USB-C برای اتصال سریعتر

با اینترنت 5G که هم اکنون در iPad mini 6 موجود است ، و حداکثر سرعت آن 3.5 گیگابیت بر ثانیه می باشد. همراه با پشتیبانی مداوم از Gigabit LTE و eSIM ، iPad mini هنگام نیاز به اتصال ، انعطاف پذیری فوق العاده ای را ارائه می دهد. Wi-Fi 6 اتصالات Wi-Fi را حتی سریعتر تضمین می کند.

iPad mini در حال حاضر دارای یک درگاه USB-C برای انتقال اطلاعات تا 5Gbps است که 10 برابر سریعتر از نسل قبلی است و به اکوسیستم وسیعی از لوازم جانبی USB-C ، از جمله دوربین ها و حافظه خارجی و نمایشگرهای تا 4K متصل می شود.

 

تجهیزات جانبی

آیپد مینی 6 از نسل دوم قلم اپل و Smart Folio جدید که برای آیپد مینی طراحی شده است پشتیبانی می کند. Smart Folio در حال حاضر دارای رنگهای زیبای هماهنگ با آیپد است .

 

آیپد مینی 6_6

 

قیمت و تاریخ عرضه آیپد مینی 6

پیش فروش آیپد مینی 6 از زمان معرفی یعنی 14 سپتامبر در سایت اپل در 28 کشور و منطقه از جمله ایالات متحده شروع می شود و در تاریخ جمعه 24 سپتامبر برابر با 2 مهر ماه عرضه می شود.
آیپد مینی جدید ، با دو ظرفیت 64 و 256 گیگابایتی و در 5 رنگ و دو مدل سلولار و وای فای به بازار عرضه می شود.
قیمت آیپد مینی 6 وای فای از 499 دلار و مدلهای Wi-Fi + Cellular از 649 دلار شروع می شود.
● iPadOS 15 ، سیستم عامل قدرتمندی که مخصوص آپپد طراحی شده است ، از روز دوشنبه 20 سپتامبر در دسترس است و بر روی iPad mini جدید نصب شده است. iPadOS 15 به عنوان یک به روز رسانی نرم افزاری رایگان برای آیپد مینی 4 و بالاتر ، آیپد ایر 2 و بالاتر ، آیپد نسل 5 و بالاتر و همه مدلهای آیپد پرو در دسترس خواهد بود.
● مداد اپل (نسل دوم) ، که باید جداگانه خریداری شود ، با قیمت 129 دلار به فروش می رسد.
Smart Smart Folio جدید برای iPad mini با قیمت 59 دلار در رنگهای مشکی ، سفید ، گیلاسی تیره ، بنفش و نارنجی موجود است.

 

آیپد مینی 6_5