در رویداد 14 سپتامبر بر خلاف انتظارات اولین محصولی که اپل معرفی کرد آیپد 9 بود. آیپد جدید 10.2 اینچی با تراشه A13 Bionic ، صفحه نمایش True Tone Retina ، دوربین جلو 12 مگاپیکسلی Ultra Wide و موارد دیگر معرفی شد.

آیپد 9 با شروع قیمت 329 دلار ، دارای صفحه نمایش 10.2 اینچی Retina با True Tone ، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی فوق عریض با ویژگی Center Stage ، پشتیبانی از نسل اول قلم اپل و صفحه کلید هوشمند می باشد.

 

آیپد 9 _2

 

A13 Bionic با موتور عصبی عملکرد بهتری را برای آیپد 9 به ارمغان می آورد

آیپد جدید مجهز به تراشه قدرتمند A13 Bionic است که عملکرد 20 درصدی را نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد. این باعث می شود آیپد 9 تا 3 برابر سریعتر از پرفروش ترین Chromebook و تا 6 برابر سریعتر از پرفروش ترین تبلت اندرویدی عمل کند. این پردازنده به کاربران اجازه می دهد برنامه ها و بازی های پیشرفته را به صورت یکپارچه در مقرون به صرفه ترین آیپد اجرا کنند ، موتور عصبی در A13 Bionic همچنین دارای قابلیت های یادگیری ماشین در سطح بالایی است ، از جمله Live Text در iPadOS 15 ، که از هوش روی دستگاه برای تشخیص متن در عکس استفاده می کند .

 

آیپد 9 _3

 

دوربین جلو 12 مگاپیکسلی فوق عریض با ویژگی Center Stage

ویژگی Center Stage در ایپد پرودر حال حاضر در آیپد 9 موجود است که توسط دوربین جلویی جدید12 ماپیکسلی Ultra Wide جدید و موتور عصبی فعال شده است ، بنابراین کاربران می توانند از تماس های ویدئویی جذاب تر لذت ببرند. همانطور که کاربران در حال حرکت هستند ، Center Stage به طور خودکار دوربین را در حالت دید قرار می دهد تا آنها را در معرض دید قرار گیرند. Center Stage تماس های ویدئویی را در FaceTime و همچنین برنامه های تماس ویدئویی شخص ثالث طبیعی تر می کند.

 

صفحه نمایش 10.2 اینچی دارای ویژگی True Tone

برای اولین بار ، True Tone به صفحه 10.2 اینچی زیبا Retina در آیپد می آید. یک سنسور نور محیطی جدید و ارتقا یافته True Tone را فعال می کند که محتوای صفحه را با دمای رنگ اتاق تنظیم می کند. True Tone در آیپد جدید باعث می شود تا تصاویر طبیعی تر به نظر برسند و تجربه مشاهده راحت تری را در همه محیط های نوری برای کاربران فراهم می کند.

 

آیپد 9 _1

 

قیمت و تاریخ عرضه آیپد 9

آیپد 9 در دو مدل سلولار و وای فای و دو رنگ نقره ای و خاکستری و دو ظرفیت 64 و 256 گیگابایت عرضه می شود.
پیش فروش آیپد 9 از زمان معرفی یعنی 14 سپتامبر آغاز می شود و از جمعه 24 سپتامبر برابر با 2 مهر عرضه می شود.
قیمت آیپد 9 از 329 دلار شروع می شود.

 

آیپد 9 _4