فهرست تأثیرگذارترین افراد سال 2022 توسط مجله تایم منتشر شده است که تیم کوک به عنوان یک تیتان «Titan» توصیف شده و روی جلد نسخه ویژه نمایش داده شده است.

مجله تایم هرسال لیستی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار سال را منتشر می‌کند که در این فهرست، نام افراد تاثیرگذار در زمینه های مختلف وجود دارد ، نام تیم کوک همانند سال گذشته در این فهرست دیده می شود.

لورن پاول جابز، همسر استیو جابز، یکی از بنیانگذاران فقید اپل، در مورد کوک و رهبری او در اپل او را اینگونه در مجله تایم توصیف کرده است

—–

اپل اثر زندگی تیم کوک است و تیم در این اثر تسلط خود را به نمایش می گذارد. تیم قدرت رهبری خود بر یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان بیش از هر مدیر عامل معاصری نشان داده است. از آنجایی که محصولات و سیاست های اپل بر زندگی معاصر افراد تأثیر می گذارد، شغل تیم نه تنها به خرد تجاری بلکه به خرد فلسفی نیز نیاز دارد. با توجه به فشار شدید در مدیریت اپل تیم کوک کار خود را با دقت عمیق و مسئولیت پذیری بالا انجام می دهد و تأثیرات این شرکت بر جامعه تقریباً غیرقابل تصور است. با این حال، تیم این کار را با شفقت و انضباط انجام می دهد، و به طبیعت روی می آورد تا روح خود را دوباره پر کند. در تابستان او را می‌توان در حال پیاده‌روی در پارک‌های ملی یافت، که در اثر شکوه و عظمت کوه‌ها شکوفا شده است.

 

پس از بیش از یک دهه ریاست، تیم نه تنها جایگاهی را به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین مدیران اجرایی جهان، بلکه به عنوان نمونه ای از رهبری اخلاقی، نوآوری در فناوری، مراقبت از محیط زیست و انسان دوستانه به دست آورده است. به تعبیر یکی از سخنرانی‌های معروف تئودور روزولت: تیم شجاعانه تلاش می‌کند، بسیار جرات می‌کند، و خود را در یک هدف بزرگ خرج می‌کند.

—–

تیم کوک _2022