صفحه نمایش

مک بوک ایر های اپل در دو سایز صفحه نمایش ۱۱ و ۱۳ اینچی طراحی و تولید شده اند. مک بوک ایر ها تنها محصولات اپل بوده که فاقد صفحه نمایش رتینا هستند. با این حال کیفیت خیلی خوبی داشته و با توجه به اینکه جزو مک بوک های اقتصادی اپل هستند، صفحه نمایش بسیار خوبی دارند.

میزان رزولوشن برای سایز ۱۱ اینچی مک بوک ایر، ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و برای سایز ۱۳ اینچی ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل با نور پس زمینه LED هستند. رنگ ها کاملا روشن بوده که تماشای فیلم و عکس ها با آن، کاملا لذت بخش است.

طراحی

مک بوک ایر ها، یکی از زیباترین محصولات اپل هستند. با ظاهری فوق العاده زیبا و متریال عالی به یکی از محصولات لولکس اپل تبدیل شده است. اگر بتوانیم از صفحه نمایش مک بوک ایر ها، ایراداتی در رزولوشن بگیریم، از طراحی و جنس بدنه آن نمیتوان ایراد و یا نقصی گرفت. بدنه ی یک پارچه آلومینیومی مک بوک ایر و لوگوی درخشان و شیشه ایی اپل بر پشت نمایشگر حس فوق العاده ای به شما میدهد. به کمک حافظه ذخیره سازی فلش، مک بوک ایر ها، طراحی نازکتر و وزنی کمتر دارند. مدل ۱۱ اینچی دارای ابعادی به اندازه ۳۰ در ۱۹.۲ سانتیمتر و وزنی ۱۰۰۸ گرم و  مدل ۱۳ اینچی دارای ابعادی به اندازه ۳۲.۵ در ۲۲.۷ سانتیمتر و وزنی ۱۳۵۰ گرم میباشند. مک بوک ایر های ۱۱ و ۱۳ اینچی در قسمت چپ بدنه خود پورت مگ سیف ۲، پورت USB 3، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفون دوگانه را در خود جای داده است.

پورت مگ سیف ۲، سیم برق مغناطیس است که اتصالی امن را برای شارژ کردن مک بوک ایر به وجود می آورد. با توجه با مغناطیسی بودن این پورت با کشیده شدن سیم شارژر، به راحتی جدا شده و مک بوک شما را در حالتی ایمن قرار میدهد. در سمت راست مدل ۱۱ اینچی هم میتوان به پورت تاندربولت ۲ و USB 3 و برای مدل ۱۳ اینچی به پورت تاندربولت ۲، پورت USB 3 و اسلات کارت حافظه اشاره کرد. مک بوک های ایر در زیر خود هیچ محفظه عبور هوا ندارند و کاملا یکپارچه هستند. ورود و خروج هوا از قسمت لولا های نمایشگر انجام میشود، بنابراین با خیال راحت میتوانید در هر سطحی از مک بوک ایر خود استفاده کنید. 

سخت افزار

مک بوک ایر ها از نسل پنجم پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی و دو هسته ای Core i5 اینتل، همراه با ۳ مگابایت L3 cache بهره میبرند، که عملکرد بالایی در این سری از مک بوک ایر ها دارند. گرافیک در نظر گرفته شده از سری ۶۰۰۰ اچ دی اینتل است که پیشرفت قابل توجهی در بازی ها و وظایف فشرده گرافیکی خواهد داشت. مقدار رم درنظر گرفته شده، ۴ گیگابایت LPDDR3 و با فرکانس ۱۶۰۰ مگاهرتز است.

در نسخه های سفارشی شما قادر هستید تا میزان ۸ گیگابایت رم هم برای دستگاه خود انتخاب کنید. مدل های مک بوک ایر با دو حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD تولید و عرضه شده اند. ارتباط بیسیم مک بوک ایر از طریق Wi-Fi با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث نسل چهارم صورت میگیرد.

کیبرد و ترکپد

مک بوک ایر ها دارای کیبورد استاندارد و با نور پس زمینه هستند. دکمه ها دارای ابعادی مناسب و جزیره ای با عمقی زیاد، لذت و سهولت در تایپ کردن را برای شما به ارمغان می آورد. بهترین قسمت مک بوک ها، ترکپد با ویژگی چند لمسی هستند. از نظر اپل این بهترین و شخصی ترین راه برای برقراری ارتباط با دستگاه است. سطح شیشیه ایی نسبتا بزرگی، شما را برای داشتن احساسی کاملا بصری و فوق العاده و برقراری ارتباط با سیستم عامل، همراهی میکند.

باتری

نداشتن صفحه نمایش رتینا باعث شده باتری مک بوک های ایر دوام بسیاری داشته باشند. از قرار معلوم اپل برای هرچه اقتصادی شدن و دوام بالای باتری، صفحه نمایش رتینا را از لیست ویژگی های مک بوک ایر کنار گذاشته است. میزان شارژدهی باتری در مدل ۱۱ اینچی مک بوک ایر، ۹ ساعت و برای مدل ۱۳ اینچی، ۱۲ ساعت میباشد. این یعنی باتری فوق العاده برای استفاده همه جانبه در طول یک روز کامل شما را همراهی خواهد کرد.

صدا و دوربین

اسپیکر های استریو در مک بوک ایر ها در کناره های کیبورد قرار دارند. صدای از لای دکمه های کیبورد خارج خواهند شد، کیفیت و عمق خیلی خوبی دارند. دوربین در نظر گرفته شده برای مکالمات تصویری، کیفیت اچ دی ۷۲۰p دارد. این دوربین کیفیت مناسبی برای مکالمات تصویری و عکسهای سلفی خواهد داشت.

خرید مک بوک ایر

شما میتوانید مک بوک های ایر را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل همراه با بهترین قیمت و گارانتی در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید