مینگ چی کو تحلیلگر KGI Security ادعا می کند که اپل تنها 3 میلیون نسخه از آیفون X را برای 3 نوامبر آماده تحویل دارد.

به گفته وی بزودی مشکل کمبود عرضه آیفون X به پایان می رسد این مشکل بیشتر بدلیل کمبود مدار انعطاف پذیر آنتن (FPCB) برای تولیدکنندگان بوده است. مشکلات مرتبط با این قطعه در زمینه مواد اولیه، دستورالعمل ، طراحی و فرایند تولید این آنتن بوده است. این آنتن توسط Amphenol,Murata,Career Tech قابل تولید می باشد. Murata تا دو ماهه دوم سال میلادی آتی فقط قادر خواهد بود 60 درصد سفارش را تامین کند به همین دلیل اپل تامین کننده دیگری را برای جبران کمبود قطعه استخدام کرده و Career Tech قرار است به کمک اپل بیاید. به همین رو به نظر می رسد از ماه نوامبر به بعد Career هم به این جمع می پیوندد با توجه به اینکه افزایش ظرفیت تولید زمان بر است و مواد اولیه و طراحی و فرآیند این تامین کننده با Murata متفاوت است.

محدودیت دیگر تولید FPCB برای لنز دوربین عقب آیفون X می باشد. بر خلاف گوشی های دو دوربینه مانند سامسونگ و هواووی، آیفون X از پانل های جداگانه برای زاویه های گسترده و لنزهای تله ای بهره می برد. شرکت InterFlex تولید کننده این لنزها در حال حاضر برای افزایش کیفیت با مشکلات فنی دست و پنجه نرم می کند.

و در نهایت مشکل سوم بر می گردد به سنسور مادون قرمز TrueDepth که به “Romeo” معروف است. کو می گوید طراحی بارها مورد تجدید نظر و اصلاحات قرار گرفته است. اما کو می گوید” سختی ها به پایان رسیده است و پشت سرما است، محموله های سه ماهه سوم و چهارم سال آینده میلادی 35-30 و30-25 میلیون آیفون X خواهد بود که پاسخگوی نیاز بازارها خواهد بود و کمبودی در عرضه آیفون X مشاهده نخواهد شد”

 

شما می توانید برای آگاهی از مشخصات آیفون X ، بررسی کامل آیفون X را مطالعه نمایید .

بررسی آیفون X

 

لطفاً ما را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام