می توان گفت اسپاتیفای بزرگ‌ترین سرویس پخش موزیک در دنیا می باشد و اپل موزیک در جایگاه دوم قرار دارد . سرویس سوئدی اسپاتیفای ۱۴۰ میلیون کاربر فعال دارد و از این بین، ۷۰ میلیون نفر حق اشتراک پرداخت می‌کنند.

اسپاتیفای این امکان را به شما می‌دهد که به طیف متنوعی از آهنگ ها دسترسی داشته باشید و لیست پخش مورد نظر خود را به‌صورت رایگان ایجاد کنید، با پرداخت حق اشتراک در این اپلیکیشن، به تمام آهنگ های موجود در این سرویس ، دسترسی خواهید داشت.

 

اپل در سال 2015 برای اولین بار از سرویس موسیقی خود با نام اپل موزیک رونمایی کرد ، اپل موزیک اکنون 36 میلیون کاربر دارد که کاربران آن تقریباً نصف اسپاتیفای می باشد و با اختلاف در رده دوم سرویس های پخش موسیقی قرار دارد .

آرشیو اسپاتیفای شامل ۳۰ میلیون آهنگ می‌باشد که در برابر ۴۵ میلیون آهنگ آپلود شده در سرویس اپل موزیک حرفی برای گفتن ندارد.

مبلغ حق اشتراک این دو سرویس با یکدیگر برابر است و حق اشتراک ماهانه‌ی آنها ۹.۹۹ دلار می باشد. این مبلغ برای دانش آموزان ۴.۹۹ دلار می باشد . ضمن اینکه یک خانواده ۶ نفره با پرداخت ۱۴.۹۹ دلار قادر خواهند بود از این سرویس‌ها استفاده نمایند.

 

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ، ماهانه ۵ درصد به کاربران اپل موزیک اضافه می شود در حالی که این نرخ برای اسپاتیفای تنها ۲ درصد است. از طرف دیگر تعداد کاربران آزمایشی سرویس استریم موسیقی اپل از اسپاتیفای ۳ تا ۴ برابر بیشتر است. با این تفاسیر اگر نرخ رشد کاربران اپل موزیک سرعت خود را حفظ کند تا تابستان آینده می تواند از اسپاتیفای پیشی بگیرد .

می توان گفت یکی از دلایل نزدیک شدن اپل موزیک به اسپاتیفای این است که این سرویس به صورت پیش فرض در تمامی محصولات اپل نظیر آیفون، آیپد و اپل واچ‌ نصب شده است. عرضه هوم پاد نیز می تواند در این موضوع موثر باشد ، چرا که اسپیکر هوشمند اپل فقط از سرویس موسیقی اپل پشتیبانی می کند .

با ما باشید تا از جدیدترین اخبارپیرامون اپل موزیک و اسپاتیفای مطلع شوید .

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام