اطلاعات محرمانه‌ی هر شرکت از مهم ترین پایه های آن است که در صورت درز آن ها شرکت مربوطه به خطر می‌افتد. چنانچه در یک شرکت معاون حقوقی خیانت کار باشد می‌تواند به شرکت خسارت های زیادی را وارد نموده و پایه های آن را سست کند.

این همان چیزی است که به تازگی گریبان گیر شرکت بزرگ اپل شده است، این شرکت سال گذشته یکی از افراد مهم شرکت خود را به نام «جین لواف» که معاون حقوقی آنجا بود بنا به دلایلی از شرکت خود اخراج کرد.

این فرد از کسانی است که به تمام اطلاعات محرمانه‌ی شرکت اپل دسترسی داشته و حالا او با استفاده از این اطلاعات توانسته حدود 400 هزار دلار پول کسب کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا او را به جرم خرید و فروش غیر قانونی بورس و سرمایه‌ی داخلی شرکت اپل متهم کرده است.

کمیسون اوراق بهادار و بورس آمریکا مدعی شده است لواف بیش از این هم از اطلاعات محرمانه این شرکت به نفع خودش سوء استفاده کرده است.

این کمیسیون چنین اذعان می‌کند که لواف در سال 2015 با به دست آوردن برخی از اطلاعات محرمانه شرکت اپل توانست پیش بینی کند که این شرکت در سه ماه‌ی آخر حجم کمتری از بازار را در دست خواهد داشت. به همین دلیل هم سرمایه‌ 10 میلیون دلاری خود را از این شرکت بیرون کشید و آن ها را به فروش رساند.

 

لواف گذشته‌ی خوبی را در کارنامه‌ی کاری خود داشته است و پیش از اینکه وارد شرکت اپل شود، به عنوان یک فرد باتجربه در یک شرکت کوپرتینویی مشغول به کار بوده است. لواف پس از اینکه از شرکت کوپرتینویی به شرکت اپل نقل مکان کرد، در ابتدا وظیفه‌ی نظارت بر تخلفات غیر قانونی را بر عهده گرفت و حتی به عنوان مولف و قانون گذار، این قوانین را به ثبت رساند.

لواف پس از 44 سال کار عالی به عنوان یک متهم شناخته شده و حتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ایمیلی را افشا کرده است که یکی از وکلای سابق شرکت اپل به یکی از افراد فرستاده است. او در این ایمیل به این فرد هشدار می‌دهد و او را از انجام خرید و فروش های غیر قانونی باز می‌دارد.

 

شرکت اپل پس از افشای این خبر اذعان داشته است:

ما برای اینکه درمورد این موضوع به یقین برسیم مجمعی از وکلا و حقوقدانان خبره‌ی خود را تشکیل دادیم. آن ها پس از تحقیق متوجه صحت این موضوع شدند و ما در پی آن با لواف همکاری خود را قطع کردیم.

 

لطفاً پرشین اپل را در اینستاگرام و کانال تلگرام دنبال نمایید و همچنین با ارسال نظرات و انتقادات خود به ما در ادامه ی راه کمک کنید .

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام