watchOS 7

بررسی سیستم عامل اپل واچ

شخصی سازی، اشتراک گذاری واچ فیس ، ردیابی خواب ، تشخیص خودکار شستشوی دست ، اضافه شدن ویژگی های جدید به workout از جمله رقص ، ویژگی جدید شنوایی ، به روز شدن نقشه با مسیرهای دوچرخه سواری و ویژگی های جدید ترجمه با سیری از قابلیت های جدید watchOS 7 می باشند.

Family Setup

با ویژگی جدید تنظیم خانوادگی (Family Setup) در watchOS 7 ، بچه ها و یا افراد مسن خانواده که آیفون ندارند می توانند اپل واچ را بدون داشتن آیفون تجربه کنند. Family Setup این امکان را فراهم کرده که چند اپل واچ را با یک آیفون همگام و راه اندازی کرد. هر شخص و هر اپل واچ می تواند شماره تلفن اختصاصی خودش را داشته باشد و توسط یک آیفون هر اپل واچ را جداگانه با اپلیکیشن Apple watch روی آیفون می توان مدیریت کرد.
برقراری تماس ، ارسال پیامک ، گوش دادن به موزیک ، پرسش از Siri ، دانلود اپلیکیشن ، تمرین و ورزش و … توسط هر اپل واچ به شکل مستقل از آیفون و سایر اپل واچ هایی که با آن آیفون جفت شده اند قابل انجام می باشد.
اپ جدید Memoji امکان شخصی سازی مموجی برای ارسال به عنوان استیکر در Messages و یا ساخت واچ فیس را برای تمام افراد خانواده فراهم می کند.
Activity برای کودکان در watchOS 7 باز اندیشی و باز طراحی شده است و حالا دویدن ، پیاد روی ، دوچرخه سواری و معیارهایی از جمله مسافت و سرعت را برای کودکان با دقت بیشتری محاسبه می کند و نمایش می دهد.
سرپرست خانواده می تواند با ایفون اپل واچ هایی که با ا« جفت شده اند را مدیریت کند و اجازه و دسترسی های مختلف برای انها صادر کند. می تواند مخاطبین (contacts) و برنامه های دانلود شده را تأیید کنید و یا حالت Schooltime را برای محدود کردن ویژگی های اپل واچ تنظیم کند. همچنین با استفاده از Apple Cash Family می تواند برای فرزندان پول ارسال کند و یا هزینه های مختلف تحصیل و غیره را پرداخت کند.

اعضای خانواده می توانند لوکیشن خود را ار طریق Find My app به اشتراک بگذارند. وقتی بچه ها یا سالمندان به خانه می آیند یا در مکانی که انتظار می رود باشند حضور نداشته باشند می توانند روی اپل واچ دریافت کنند.

Watch Faces

سیستم عامل جدید watchOS 7 روشهای جدیدی برای کشف و به اشتراک گذاری ترکیبهای منحصر به فرد برای پیکربندی کامل واچ فیس های مختلف متناسب با هرگونه فعالیت یا شیوه زندگی ارائه می دهد. با بهره گیری از قابلیت جدید Face Sharing کاربران می توانند واچ‌فیس‌ها را با سایر افراد از طریق Mesaages یا Mail و یا به شکل لینک در وب سایت ها و یا شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید واچ فیس مورد علاقه تان را از اپ استور نیز دریافت نمایید.

واچ فیس Chronograph Pro دارای یک دور سنج با فضای شخصی سازی است. واچ فیس X-Large ویژگی های جدیدی در اختیار شما قرار می دهد. Photos به فیلترهای رنگی مختلفی را به شما می دهد که از آنها می توانید در هر عکسی استفاده کنید.
اکنون یک برنامه می تواند ویجت های زیادی را ایجاد کند ، بنابراین می توانید واچ فیس دلخواه تان را برای هر چیزی ایجاد کنید
برای سیستم عامل جدید اپل واچ امکان استفاده از بیش از یک ویجت به‌ازای هر اپلیکیشن در یک واچ‌فیس ایجاد شده است و شخصی‌سازی‌های بیشتری به کاربران برای تنظیم واچ‌فیس‌ها ارائه می‌شود. اگر یک موج سوار هستید ، می توانید میزان موج ، دمای آب و سرعت باد را از یک برنامه بگیرید.

Sleep App

قابلیت پایش خواب یکی از ویژگی های جدید سیستم عامل watchOS 7 می باشد که این امکان را می‌دهد تا یک زمانبندی منظم برای خواب داشته باشید و هشدار مربوط به زمان خواب و زمان بیداری را تعیین کنید، این هشدار از سیستم ویبره‌ی اپل واچ استفاده می‌کند.
با ویژگی Sleep Mode زمانیکه می خواهید بخوابید اپل واچ به صورت خودکار حالت Do Not Disturb را روشن می کند و صفحه نمایش خاموش می شود .
با ویژگی Sleep chart هر روز صبح نمودار تجزیه و تحلیل خوابتان را ببینید که نشان می دهد در هفته گذشته چه مقدار خوابیده اید.
اپل واچ با استفاده از شتاب سنج خود متوجه حرکات ظریف مرتبط با تنفس می شود و بین حالت خواب و بیداری تمایز قائل می شود.
ویژگی جدید Wind Down نیز به watchOS 7 اضافه شده است که کمک می کند تا کاربر برای خواب آماده شود. این ویژگی در همکاری با آیفون چندین شورتکات برای سایلنت کردن نوتیفیکیشن‌ها، تنظیم پلی لیست Apple Music، فعال کردن اپ مدیتشین مثل Calm و همچنین فعال کردن تنظیمات خانه هوشمند از طریق اپلیکشن Home و تعریف سناریوهای مختلف را میسر می کند .
در زمان بیدار شدن اپل واچ به شما وضعیت آب و هوا و میزان شارژ باطری را نشان می دهد.
اگر در زمان خواب میزان شارژ باطری کمتر از 30 درصد باشد شما یک اعلان جهت شارژ باطری دریافت خواهید کرد. اگر پس از بیدار شدن باطری را شارژ کنید ، پس از شارژ کامل یک اعلان از طریق آیفون دریافت خواهید کرد.

Fitness

اپلیکیشن Activity در آیفون دوباره طراحی شده و به Fitness تغییر نام پیدا کرده است. در نسخه‌ی جدید watchOS چهار حالت تمرینی جدید را با شدت‌های مختلف به Workout اضافه شده است.اکنون می توانید معیارهای تناسب اندام خود را برای 4 تمرین رقص(Dance) ، تمرینات قدرت عملکردی(Functional Strength Training) ، تمرینات اصلی(Core Training) و حتی سرد کردن(Cooldown) بعد از تمرین خود را به طور دقیق ببینید و ردیابی کنید.

watchOS 7_fitness3

همچنین در اپلیکیشن fitness شما می توانید اطلاعات Activity ، Workouts ، Awards و Activity Trends را در یک صفحه مشاهده کنید.
با معرفی iOS 14 و watchOS 7، اپل سعی در همگام سازی دو سیستم عامل داشته و در این راستا بخشی را تحت عنوان Summary یا همان خلاصه به اپلیکیشن Health افزوده تا بدین ترتیب کاربران بتوانند به تاریخچه فعالیت‌های خود به علاوه تازه‌های سلامتی و تمرینات ورزشی دسترسی داشته باشند.

 

 

دوچرخه سواری در Maps

watchOS 7 همانند iOS 14 از مسیریابی برای دوچرخه‌سواران پشتیبانی می‌کند. اپ Maps مسیرهای مختلف برای دوچرخه سواری و همچنین به شما مسیرهای شلوغ ، سریع ترین مسیر یا کوتاه ترین مسیر و مدت زمانی که طول می کشد به مقصد برسید را نشان می دهد. اگر در مسیر شما نیاز به پیاده شدن از دوچرخه داشته باشد ، دستورالعمل هایی مانند “پیاده شدن و راه رفتن” یا “پله ها را بروید” را مشاهده خواهید کرد.

 

 

Handwashing

با شیوع ویروس کرونا اپل ویژگی جدید تشخیص خودکار شستشوی دست را به watchOS 7 اضافه کرده است. این قابلیت به‌طورخودکار تشخیص می‌دهد در چه زمانی شروع به شست‌و‌شوی دست می‌کنید، اپل واچ این کار را به کمک دریافت صدای آب توسط اسپیکر و حرکات دست انجام می‌دهد. پس از تشخیص آغاز شست‌و‌شوی دست، زمان‌سنجی روی صفحه ظاهر می شود و ۲۰ ثانیه زمان تنظیم می‌کند وهمزمان روی ساعت انیمیشن‌هایی ظاهر می شوند که به شما شکل درست شستشوی دست را آموزش می‌دهند.
همچنین اپل واچ زمانی که به خانه میرسید به شما یادآوری می کند که دستانتان را بشویید.

 

Siri

با پرسیدن از سیری می توانید تقریباً هر کاری را در ساعت مچی بدون هندزفری انجام دهید. در watchOS 7 سیری می تواند حتی بیشتر و سریعتر کار کند. سیری در اپل واچ به 10 زبان زنده دنیا می تواند ترجمه کند ،اکنون می توانید ترجمه های گفتاری را از سیری دریافت کنید، به سادگی می توانید با بالا بردن مچ دست از سیری بپرسید ” سلام به زبان ژاپنی چه می شود؟”
تبدیل صوت به متن توسط سیری در سیستم عامل جدید اپل واچ سریعتر از قبل شده است و درخواست ها سریعتر و صحیح تر از قبل پردازش می شوند.
اپل برنامه قدرتمند Shortcuts را تحت عنوان یک کامپلیکیشن در watchOS 7 به اپل واچ نیز آورده است. اپلیکیشن Shortcuts امکان ایجاد میانبرهای حرفه‌ای را فراهم می‌کند تا با یک حرکت، فعالیت‌های گوناگونی را انجام دهید.

 

Hearing Health

برای کمک به محافظت از شنوایی ، watchOS 6 برنامه Noise را معرفی کرد اکنون در watchOS 7 روش های بیشتری برای ایمن نگه داشتن شنوایی و همچنین کنترل بیشتر بر نحوه گوش دادن به کاربران ارائه شده است. از جمله اینکه شما نی توانید با دریافت اعلان های مختلف میزان صدای هدفون خود را برای رسیدن به سطح شنیداری هفتگی توصیه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به میزان مطمئنی کاهش دهید .
شما در اپلیکیشن Health در آیفونتان می توانید ببیینید که به چه مدت به صداهای با دسی بل بالا گوش داده اید و با تنظیم حداکثر میزان صدای هدفون ، می توانید شنوایی خود را ایمن و سالم نگه دارید.

watchOS 7 از چه دیوایس هایی پشتیبانی می کند

سیستم عامل watchOS 7 از آیفون 6S به بعد که دارای iOS 14 یا بعد از آن باشند ، همچنین از اپل واچ های سری 3 به بعد پشتیبانی می کند. البته تمام ویژگی های آن در تمام سری ها در دسترس نمی باشد.