سلام به آی مک 2021. با الهام از بهترین پردازنده اپل تغییر شکل داده است. هرجایی که باشد برجسته است. کاملاً متناسب با زندگی شماست. پردازنده جدید ، طراحی بدنه جدید ، رنگبندی متنوع ، اندازه جدید صفحه نمایش ، تاچ آیدی در کیبورد ، میکروفون و اسپیکر و وب کم جدید بخشی از تغییرات آی مک 2021 می باشند.

طراحی

طراحی آی مک 2021 کاملاً متحول شده است و اپل از زبان طراحی جدیدی برای آن استفاده کرده است. آی مک جدید بدنه‌ی بسیار باریکی دارد و ضخامت آن فقط 11.5 میلی‌متر می باشد. این طراحی خارق العاده فقط به لطف M1 ، امکان پذیر است که آی مک را بسیار باریک و جمع و جور می کند و وزن آن کمتر از 4.5 کیلوگرم می باشد.

آی مک M1 در هفت رنگ زرد، نارنجی، صورتی، سبز ، نقره ای ، آبی و بنفش عرضه می شود.

 

آی مک 2021-آبی1آی مک 2021-آبی2آی مک 2021-زرد

طراحی پایه آی مک نیز تغییر کرده و بسیار پایدار تر و محکم تر از قبل شده است.

کابل برق آی مک جدید به صورت مغناطیسی به آن متصل می‌شود و رنگ آن متناسب با رنگ آی مک می باشد.

 

آی مک 2021-پایه و کابل برق

آی مک جدید دارای دو پورت تاندربولت / USB 4 و دو پورت USB 3 می باشد. جک هدفون در لبه کناری آی مک قرار گرفته است . پورت LAN از پشت آی مک حذف شده و کابل شبکه به آداپتور دستگاه متصل می شود.

مجیک کیبورد اکنون کلیدهایی برای Spotlight ، Dictation ، Do Not Disturb و Emoji دارد و برای اولین بار حسگر اثر انگشت Touch ID به کیبورد جدید آی مک اضافه شده و کاربران مختلف می‌توانند اثر انگشت خودشان را جداگانه تعریف کنند ، هر کاربری که Touch ID را لمس کند سریعا وارد پرفایل مربوط به خودش می‌شود.

 

کیبورد_آی مک 2021

رنگ موس و کیبورد و ترکپد هماهنگ با رنگ بدنه آیمک می باشد و همچنین سه نوع کیبورد متفاوت برای آی مک جدید عرضه کرده است. کیبورد بدون تاچ آیدی ، کیبورد دارای تاچ آیدی و یا کیبورد دارای تاچ آیدی و پد نامریک .

آی مک 2021-تراشه M1

 

 

 

 

پردازنده و کارایی

در آی مک 2021 از پردازنده اختصاصی اپل یعنی تراشه M1 استفاده شده است.

تراشه M1 اولین تراشه کامپیوترهای شخصی با فناوری ۵ نانومتری محسوب می‌شود که می تواند در هر ثانیه ۱۱ تریلیون پردازش انجام دهد. یک پردازنده ۸ هسته‌ای دارد که سریع‌ترین تراشه اپل تا به امروز می باشد و مصرف انرژی آن یک چهارم قبل می باشد. این پردازنده قدرتمند دارای موتور عصبی 16 هسته ای نیز می باشد.

تراشه M1 دارای دو مدل می باشد ، با پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای و 7 هسته ای.

چیپ M1 پردازنده ، گرافیک ، حافظه و موارد دیگر را روی یک تراشه ادغام می کند که این اجازه را می دهد فضای کمتری اشغال شود و به باریک تر شدن آی مک بسیار کمک کرده است.

تراشه M1 به اپل این اجازه را داده که ایده‌هاش را بهتر عملی کند ، به لطف M1 و مصرف انرژی پایینتر، فقط از دو فن کوچک برای خنک کردن استفاده می شود که بسیار کم صدا می باشند ، سیستم خنک کننده آی مک 2021 فقط ۱۰ دسی‌بل صدا دارد.

M1 قدرتمندترین تراشه ای است که اپل تاکنون ساخته است. macOS Big Sur پیشرفته ترین سیستم عامل دسک تاپ در جهان است، ترکیب آنها آی مک 2021 را به سطوح کاملاً جدیدی از عملکرد ، کارایی و امنیت می رساند. آی مک M1 به‌قدری سریع است که در یک ثانیه روشن می‌شود و همه برنامه ها کاملاً سریع و روان اجرا می شوند.

عملکرد پردازنده 85 درصد سریعتر و عملکرد گرافیکی دو برابر سریعتر از آخرین نسل آی مک 21.5 اینچی می باشد.

با ترکیب تراشه M1 و سرویس اپل آرکید می‌توانید از آی مک جدید برای بازی های حرفه ای و پیشرفته استفاده کنید.
همچنین این پردازنده قدرتمند و سریع ، امکان ویرایش همزمان 4 فیلم 4K به صورت همزمان را فراهم می کند.

 

صفحه نمایش

آی مک 2021 دارای نمایشگر 24 اینچی رتینا 4.5K با رزولوشن 4480*2520 می باشد. این نمایشگر True Tone 500 نیت روشنایی دارد.

عکس های بزرگ را با جزئیات واضح و با شکوه روی صفحه نمایش جذاب این آی مک می توانید مشاهده کنید. طیف گسترده ای از رنگ P3 آنچه را که مشاهده می کنید در بیش از یک میلیارد رنگ به شما نشان می دهد.

نمایشگر آی مک M1 دارای پوشش ضد انعکاس می باشد که راحتی و خوانایی بیشتری را ارائه می دهد و فناوری True Tone به طور خودکار دمای رنگ صفحه نمایش شما را با نور محیط محیط تنظیم می کند ، تا یک تجربه مشاهده طبیعی تر داشته باشید.

آی مک + آیفون

به لطف تراشه M1 همه اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد روی آی مک 2021 نصب و اجرا می‌شوند. آیفون به سرعت با آی مک جفت می شود و می توانید روی صفحه نمایش بزرگ و جذاب آی مک تمام آنچه که روی آیفون خود دارید را مشاهده کنید و با همه اپ های آن کار کنید.

تماس ها و پیامک های شما مستقیماً به آیمک شما وارد می شوند و می توانید با آیمک به آنها پاسخ دهید.
با AirDrop می توانید مواردی از قبیل عکس ، وب سایت و انواع فایل را با آی مک خود بصورت یکپارچه به اشتراک بگذارید.

همچنین Universal Clipboard به شما امکان می دهد متن ، تصاویر ، عکس ها و موارد دیگر را در آیفون کپی کنید ، سپس در آی مک آنها را پیست کنید!

 

 

دوربین وب‌کم

آی‌مک جدید از دوربین P1080 بهره می برد که بسیار بهتر از قبل است. این بهترین دوربینی می باشد که تاکنون در یک دستگاه مک استفاده شده است. وضوح تصویر را برای تماس های تصویری با کیفیت بالاتر دو برابر می کند.

با وجود 3 سنسور بزرگتر این دوربین در محیط کم نور عملکرد عالی دارد. پردازنده سیگنال تصویر پیشرفته(ISP) درتراشه M1 کیفیت تصویر را بسیار بهبود می بخشد.

 

میکروفون

کیفیت میکروفون در ای مک 2021 متحول شده است ، این بهترین میکروفن‌هایی است که تاکنون در یک کامپیوتر مک استفاده شده است.

آرایه سه میکروفونی با کیفیت استودیو برای کاهش بازخورد طراحی شده است ، بنابراین مکالمات به طور طبیعی تری جریان می یابند و باعث قطع کمتر مکالمه یکدیگر می شوید. صدای پس‌زمینه و محیط اطراف شما حذف میشود تا کیفیت بهبود پیدا کند و صدای خالص و بهتری به گوش شنونده برسد.

 

اسپیکر

در آی مک 2021 اسپیکر هم توان بیشتری پیدا کرده است. آی مک جدید ۶ تا بلندگو در خودش جای داده که از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. این بهترین اسپیکر در بین تمام کامپیوترهای مک محسوب می شود.

دو جفت ووفر force-cancelling، بیس عمیق و بدون لرزش ناخواسته ایجاد می کنند و هر جفت با یک توییتر با عملکرد بالا متعادل می شود.

به لطف بلندگوهای طراحی شده جدید و الگوریتم های پیشرفته ، آیمک M1 اکنون هنگام پخش فیلم با Dolby Atmos از صدای فضایی پشتیبانی می کند. و وقتی آن را با نمایشگر 4.5K Retina ترکیب می کنید ، مثل این است که کل تئاتر را به خانه بیاورید.

قیمت آی مک 2021 و زمان عرضه آن

آی مک 2021 در سه قیمت مختلف عرضه می شود. ۱۲۹۹ دلار برای مدل پایه و ۱۴۹۹ برای مدل میانه و 1699 دلار برای بهترین مدل آن. البته با شخصی سازی هنگام سفارش قیمت ها تغییر می کنند و افزایش می یابند.

لازم به ذکر است که مدل 1299 دلاری دارای پردازنده گرافیکی 7 هسته ای و مجیک کیبورد بدون تاچ آیدی می باشد که فقط دو پورت تاندربولت دارد و پورت LAN نیز ندارد. این مدل فقط در 4 رنگ آبی ، سبز ، صورتی و نقره ای عرضه می شود.
دو مدل دیگر که قیمت های بیشتری دارند دارای پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و مجیک کیبورد با تاچ آیدی می باشد که دو پورت تاندربولت و دو پورت USb 3.0 به همراه پورت LAN روی آداپتور دارند . این دو مدل در 7 رنگ عرضه می شوند.

آی مک 2021 از 30 آوریل روی وب سایت اپل می توان سفارش داد و در نیمه دوم ماه می راهی بازار می شود.

خرید آی مک 2021

شما میتوانید آی مک 2021 را از فروشگاه اینترنتی پرشین اپل با بهترین قیمت در ایران خریداری کنید.

همین حالا خرید کنید