اپل روز گذشته سیاست تبلیغات متفاوت تری را پیش گرفت و با راه اندازی اکانت رسمی iBooks در اینستاگرم، به معرفی و تبلیغ نمایشنامه محبوب هری پاتر و فرزند نفرین شده (Harry Potter And The Cursed Child) و چند عنوان دیگر پرداخت.

مجتوای این اکانت را تصاویر، ویدیوها و نقل قول هایی از داخل این کتاب ها تشکیل می دهد.

نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از تصاویر دارای لینک فروشگاه iBooks نیستند. به جای این کار، اپل از هشتگ ها و دانستی ها استفاده می کند، مثل اشاره ای که به دیروز به مصادف بودن تاریخ عرضه کتاب جدید هری پاتر و تاریخ تولد جی. کی. رولینگ، نویسنده این مجموعه کرده است.

Screen Shot 2016-08-01 at 5.48.55 PM

فروشگاه که iBooks که با کلی سر و صدا و همزمان با آیپد در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، در این سال ها در حوزه بازاریابی، نقشی جانبی در مقایسه با فروشگاه iTunes و یا حتی Apple Music داشته است. این فروشگاه رقابت سختی با آمازونی دارد که از اپل جلوتر بوده و کتاب های الکترونیکی اش را روی دستگاه های بیشتری ارائه می کند. لازم به ذکر است که مدتی اپل برای رقابت راحت تر با آمازون به دستکاری قیمت ها محکوم شده بود؛ ادعایی که البته هرگز به صورت رسمی ثابت نشد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام