درست مطابق با تمام شایعات اخیر، انتظار داریم مک بوک پرو از نو طراحی شده و در دو اندازه ۱۳ و ۱۵ اینچ معرفی شود. یک نوار لمسی OLED جای دکمه های ردیف بالای کیبورد را خواهد گرفت و حسگر اثر انگشت به دستگاه اضافه می شود. تمام پورت ها حذف شده و USB C جای همه آن ها را خواهد گرفت. همچنین احتمالا کیبورد مک بوک پرو نیز شبیه به مدل پروانه ای مک بوک رتینا خواهد شد. مینگ جی کوو احتمالات را این گونه تحلیل می کند:

۱. پردازنده اسکای لیک اینتل

۲. نمایشگری با رزولوشن مشابه اما با کیفیت تر و کم مصرف تر

۳. مدل جدیدی با ۲ ترابایت حافظه SSD

۴. افزودن پردازنده ای جدید برای کنترل نوار لمسی OLED مشابه با آن چه در اپل واچ دیده ایم

۵. پورت USB C مخصوص شارژ با طراحی شبیه به پورت آشنای MagSafe

از بروزرسانی مک بوک پرو که بگذریم، می دانیم که ظاهرا اپل تصمیم دارد مک بوکی ۱۳ اینچی نیز معرفی کند. احتمالا این مک بوک نسخه ای بزرگتر از مک بوک رتینا (۱۲ اینچی) نبوده و مدلی جدید از مک بوک ایر خواهد بود؛ مک بوکی که به پورت USB C مجهز خواهد شد.

در مورد کامپیوترهای دسکتاپ نیز شنیده ایم که اپل روی ارتقای iMac ها با کارت گرافیک AMD کار می کند و  یک نمایشگر مجزای 5K نیز در کار خواهد بود؛ البته آن طور که به گوش می رسد، برای خریداری کامپیوترهای خانگی باید تا اوایل سال بعد صبر کنیم. البته بعید نیست که اپل در کنفرانس پیش رو معرفی شان کند، شبیه به اتفاقی که برای مک پرو در سال ۲۰۱۳ افتاد. مین جی کوو احتمالات کامپیوترهای خانگی را این گونه تفسیر کرده است:

توقع داریم اپل iMac های جدیدی با نمایشگرهای ۲۱/۵ اینچی و ۲۷ اینچی و همچنین نمایشگری مجزا با اندازه ۲۷ اینچ را در اوایل سال بعد منتشر کند. نمی توان با قطعیت گفت اپل این محصولات را نیز در کنفرانس پیش رو معرفی خواهد کرد چرا که زمان زیادی تا تاریخ پیش بینی شده برای ورود آن ها به بازار باقی مانده است.

کنفرانس معرفی مک های جدید در تاریخ ۲۷ اکتبر ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد و می توانید با همراهی کردن پرشین اپل تک، پوشش زنده این مراسم را دنبال فرمایید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام