چند روزی است که اپل یک حق اختراع دیگری را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است. این نیز خیلی شبیه به پتنت قبلی به حسگر اثر انگشت اپل مربوط می شود.

اپل قصد دارد به هر نحو، راهی برای جاسازی اسکنر اثر انگشت در زیر پنل نمایشگر پیدا کند. این روش، البته به لحاظ فرضی، اجازه می دهد که اثر انگشت در کل صفحه نمایش شناسایی شود، و اساسا فرایند احراز هویت به صورت خودکار انجام شود. بنابراین دیگر نیاز نیست کاربران برای ثبت اثر انگشت خود کلید خانه را فشار دهند چرا که اثر انگشت هایشان در تمام صفحه نمایش موجود می باشد.

پس آیا این به این معنی است که اپل به یک کلید اختصاصی نیاز ندارد؟ خوب نه البته. از آنجایی که کلید خانه چیزی فراتر از اسکنر اثر انگشت می باشد، احتمال زیاد هنوز در زیر نمایشگر باقی می ماند. اما ما شاهد چیز های عجیب تری تا به حال بوده ایم که در صنعت رخ می دهد، پس با اطمینان نمی توان در مورد این قضیه صحبت کرد.

در حال حاضر این فقط حدس و گمانی بیش  نیست و هنوز به قطع یقین نمی دانیم که این تکنولوژی چقدر دقیق در آیفون های جدید به کار رفته است. از طرفی از اینکه اپل در حال حاضر فقط در حال تست و بررسی این تکنولوژی است، تعحب نخواهیم کرد و این یعنی احتمالا شاهد این فناوری در آیفون 8 نخواهیم بود.

بیانیه اپل درباره این پتنت:

زمانی که یک حسگر اثر انگشت در داخل دستگاه الکترونیکی جای گرفته باشد، برای مثال همانطور که در بالا اشاره شد، شاید قفل گشایی و تایید هویت خیلی دلپذیر تر باشد، بخصوص زمانی که در حال کار با یک اپلیکیشن دیگر نیز باشید. به بیان دیگر، در برخی موارد ممکن است انجام تایید هویت توسط کاربر در مرحله ای جدا خوشایند نباشد، مثلا جابجایی بین اپلیکیشن ها برای تایید هویت.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام