به نظر می رسد که اپل می خواهد کلید فیزیکی خانه را کنار بگذارد اما این به این معنی نیست که تاچ آی نیز فراموش می شود. بر اساس گفته های منابع خبری، اپل بر روی یک اسکنر اثر انگشت در حال کار است که از تکنولوژی امواج فراصوت برای تشخیص اثر انگشت استفاده می کند و قرار است در داخل نمایشگر اولد آیفون 8 جای گیرد.

ایده حذف کلید فیزیکی با هدف ایجاد فضای کافی برای مینی تاچ بار مطرح شده است که شبیه مک بوک پرو، کلید های زمینه ای را نمایش می دهد. شایعات دیگری نیز وجود دارد که می گوید از راه حل های دیگری نظیر اسکنر عنبیه چشم برای امنیت دستگاه استفاده شود.

اما بر اساس گزارشی از نشریه  Digitimes، تاچ آی همچنان در جای خود می ماند. اما بجای اینکه داخل یک کلید قرار گیرد، اسکنر اثر انگشت سفارشی اپل از الگوریتم  AuthenTec و تکنولوژی تشخیص شیشه Pravaris استفاده خواهد کرد که اجازه می دهد این قسمت بخشی از نمایشگر آیفون باشد.

راه حل اپل در تشخیص اثر انگشت که در داخل کمپانی توسعه یافته است، در خط 12 اینچ کمپانی تایوانی TSMC با استفاده از تکنولوژی پردازش 65 نانومتری ساخته خواهد شد. در ازای روش های اسکن اثر انگشت قدیمی، در این تکنولوژی از سیستم های شناسایی بیومتریک مانند فراصوت استفاده خواهد شد.

احتمال تولید انبوه آیفون 8 در ماه سپتامبر این سال به دلیل اسکنر اثر انگشت سفارشی بسیار کم است. و این بدین معناست که طرفداران باید تا آخر نوامبر صبر کنند تا دست شان به این دیوایس هوشمند که اسمارت فون دهمین سالگرد اپل نام گرفته است، برسد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام