تا کنون چسپیت سفارشی اپل مبتنی بر سیلیکون (A10 Fusion, A9, A8) عمدتا بر پایه طراحی های چیپست های گرافیکی  کمپانی  Imagination Technologies برای وظایف گرافیکی بوده است. این بدین معنی است که اپل در فروش هر آیفون و آیپد مقداری حق امتیاز به این کمپانی پرداخت می کند؛ در واقع این کمپانی درآمد خود را از فروش محصولات اپل بدست می آورد.

امروز اپل اعلام کرد که از دو سال آینده دیگر از محصولات شرکت  Imagination Technologies استفاده نخواهد کرد و پرداخت حق امتیاز به پایان خواهد رسید. اپل به این کمپانی بریتانیایی گفته است که برای کنترل بیشتر تکنولوژی اصلی خود، شروع به کار بروی معماری گرافیکی اختصاصی خود کرده است و تا دو سال آینده دیگر نیاز به همکاری این شرکت نخواهد داشت. می توان اینگونه برداشت کرد که اپل از چیسپت اختصاصی گرافیکی خود در A12  استفاده کند.

از طرفی کمپانی  Imagination Technologies  منکر ادعای اپل شده است که می تواند بدون نقض حق ثبت اختراع، یک چیپست گرافیکی  با معماری کاملا مستقل و جدید تولید کند. اما اپل در طراحی Apple A6 CPU خود نشان داد که می تواند یک چیپست CPU کاملا اختصاصی طراحی کند که نه تنها مستقل از دیگران است بلکه از نمونه های موجود نیز بهتر عمل می کند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام