شایعه‌های جدید در زنجیره‌ی تامین قطعات اپل ادعا میکند اپل با صعود میزان سفارشات iPhone SE خود روبه رو شده و برنامه دارد در سه ماهه کنونی، در حالی که کماکان درگیر پاسخ به تقاضای موجود برای دستگاه چهار اینچی اش است، بیش از ۵ میلیون دستگاه تولید نماید.

تامین iPhone های SE از زمان عرضه محدود بوده و از همین سه شنبه، برای سفارشهای جدید وعده عرضه دو تا سه هفته ای از طرف اپل داده شده است. حتی تیم کوک، مدیر اپل هفته ی گذشته اعتراف کرد که از میزان تقاضا برای iPhone SE شگفت زده شده است.

در پاسخ، احتمالا اپل میزان تولیدش را افزایش خواهد داد. به گفته منبع تقریبا همیشگی زنجیری تامین اپل DigiTimes در روز سه شنبه، تولیدکنندگان قطعات، شاهد افزایش سفارش اجزای iPhone SE توسط اپل بوده اند. در حالی که اپل پیشتر تصمیم داشت در سه ماهه کنونی بین ۳٫۵ تا ۴ میلیون دستگاه iPhone SE تولید کند، گزارش روز سه شنبه حاکی از آن است که اپل میزان تولیدش را تا بیش از ۵ میلیون دستگاه بالا خواهد برد. همچنین اعلام شده که سفارشات iPhone SE در سه ماهه سوم همانند سه ماهه دوم خواهند بود که گویای این است که اپل انتظار دارد تقاضا برای ساده ترین مدلشان همینطور محکم بماند.

از زمان عرضه اش در مارس، iPhone SE نه تنها مصرفکنندگان و مشتریان جدید iPhone، بلکه مشتریان فعلی که به دنبال آخرین امکانات – از جمله چیپ A9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی – در قالب یک گوشی جمع و جور ۴ اینچی بودند را به خود جذب کرده است. iPhone SE همچنین جسورانه ترین قیمتگذاری تاریخ iPhone ها را با تنها ۳۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی و ۴۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی به همراه داشته است. کوک در مورد iPhone SE گفته است: “از بازخوردی که نسبت به این گوشی گرفتیم هیجان زده شدیم. واضح است که در این میدان تقاضایی بسیار بیشتر از آنچه فکر میکردیم هست و همین محدودیت فعلیمان را باعث شده است.”

منابع دیجیتایمز حدس میزنند که اپل با کندتر شدن بازار گوشیهای رده‌بالا، تمرکزش روی بخشهای میانرده و پایینرده گوشیهای هوشمند را بیشتر کرده است. در همین راستا، این منابع اعلام کرده اند که اپل میزان سفارش iPhone 6S را کاهش داده است. اما، با توجه به این که انتظار میرود iPhone 7 در انتهای تابستان به بازار بیاید، کاهش تولید iPhone 6S در حال حاضر متناسب با روند فصلی خواهد بود. دیجیتایمز به سابقه غیرقابل اطمینانش در پیشبینی آینده محصولات اپل مخصوصا در مورد امکانات و توانمندی هایشان معروف است. اما، منابعش در زنجیره ی تامین معمولا دید درستی در عوامل کلان اپل از جمله ارسال و الگوهای تولید دارند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام