در حاشیه ی اعلام درآمدهای اپل در سه ماهه ی سوم امسال، مدیر عامل اپل یعنی تیم کوک به سرمایه گذاران اعلام کرد که به فروش بالای آیفون های بعدی در پاییز امسال بسیار خوشبین است، هر چند که شایعات از تغییرات اندکی در طراحی این نسل از گوشی های هوشمند اپل می گویند.

در پاسخ به سوالی در این مورد که به خاطر شایعات مبنی بر این که تغییرات آیفون نسل بعدی نسبت به نسل کنونی اندک خواهند بود، آیفون با فروش کمی مواجه می شود، حرف کوک این بود که «نشانه های مثبتی که وجود دارند ما را به عملکرد قدرتمند آیفون های بعدی در بازار امیدوارم می کنند.»

تیم کوک گفت:

دوست ندارم در مورد آیفون هایی که هنوز معرفی نشده اند صحبت کنم. به جز این، آنچه ما دیده ایم – چه در گذشته و چه در حال – این است که نرخ به روز رسانی در آیفون ۶ اس شبیه به آیفون ۵ اس بوده است.

این عدد برای آیفون ۶ بسیار بیشتر بوده و این آیفون در واقع به روز رسانی های سال بعد از خود را زودتر انجام داده است. پس آن چه ما در افق می بینیم، این است که می توان بسیار به فروش آیفون های بعدی امیدوار بود. نشانه ها بسیار مثبت هستند.

در مورد این «نشانه ها» تیم کوک به میزان نصب بسیار بالا، نرخ تعویض های در حال رشد، میزان نفوذ ۴۲ درصدی گوشی های هوشمند، تغییرات پیش رو در آی او اس ۱۰ و اهمیت روزافزون گوشی های هوشمند که «این روزها هر چه بیشتر در زندگی مردم کاربردی و مهم می شوند» اشاره کرد.

در توضیح برای مورد آخر، کوک اظهار داشت که تصور می کند هوش مصنوعی نقش مهمی در تبدیل آیفون به وسیله ای که بی آن نمی شود زندگی کرد ایفا می کند. «از آنجا که آیفون هر روز بیشتر و بیشتر عنوان دستیار شخصی شما را کسب می کند، نمی توانید کنارش بگذارید. تمام این موارد از دید من نشانه های بسیار مثبتی برای نگاه به آینده هستند.»

به گفته ی تیم کوک، اپل موفقیت چشمگیری در زمینه ی هوش مصنوعی خواهد داشت، چرا که این شرکت تمرکز بسیار بالایی روی تجربه ی رابط کاربری دارد  و این باعث می شود مردم به سمت دستگاه های اپل سوق داده شوند. اپل دائما مشغول بهبود و کار بر روی دستیار مجازی اش، سیری بوده و صحبت های کوک هم به ادامه ی تلاش این شرکت برای هر چه بهتر کردن سیری اشاره دارند:

با ضروری و ضروری تر شدن گوشی های هوشمند برای زندگی روزمره ی کاربران، ما بر این باوریم که مشتریان دقت بیشتری روی آنچه می خرند خواهند داشت. کاری که اپل در آن خبره است ارائه ی یک رابط کاربری خارق العاده بوده که در سر تا سر خط تولید هم جریان دارد. این موضوع نقش بسیار مهمی ایفا کرده و به شدت به نفع ما خواهد بود.

به نظر من ما در هوش مصنوعی عالی خواهیم بود چرا که تمرکز بالایی روی تجربه ی رابط کاربری داریم. شخصا این موضوع را خیلی دوست دارم!

اپل پاییز امسال و احتمالا در ماه سپتامبر از آیفون های جدیدش رونمایی خواهد کرد. در حالی که انتظار می رود این گوشی هوشمند طراحی مشابهی با آیفون ۶ اس داشته باشد، شایعات از وجود پردازنده ای بهتر، دوربینی ارتقا یافته، قابلیت ضد آب بودن، حذف جک هدفون و… در نسل بعدی آیفون ها می گویند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام