درست مثل تمام طرفداران، خود اپل هم به دنبال محصوص انقلابی بعدی اش است. طبق بیانیه رسمی اپل در مورد سه ماهه سوم ۲۰۱۶، این شرکت ۲/۵۶ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در سه ماه اخیر کرده است؛ رقمی که معادل با ۶ درصد از کل فروش اپل است.

برای مقایسه، خوب است بدانیم که بودجه تحقیق و توسعه سه ماهه سوم سال گذشته معادل با ۲/۰۳ میلیارد دلار بود که برابر با ۴ درصد از فروش شرکت است. این جهش های نیم میلیارد دلاری تبدیل به عادت شده اند. پیش تر، اپل بودجه سه ماهه دوم را هم ۶۰۰ میلیون دلار افزایش داده بود. تمرکز اپل روی محصولات آینده در یک بازه نه ماهه ۷/۴۸ میلیارد دلار برای این شرکت تمام شده که در مقایسه با ۵/۸۵ میلیارد دلار سال گذشته رقم قابل توجهی است.

البته خرج و سرمایه گذاری اپل در این زمینه جای تعجب ندارد. شرکت های تکنولوژی روز به روز به دنبال ارائه محصولات جذاب و درجه یک به مشتریان هستند؛ محصولاتی که ماه ها و یا حتی سال ها در مرحله تحقیق و توسعه قرار داشته اند. موضوع برای اپلی که موفق ترین شرکت در این صنعت هست هم چندان متفاوت نیست. به طور کلی هزینه های تحقیق و توسعه در این صنعت از دیگر زمینه ها بیشتر است.

مثل همیشه، اپل حرفی از آینده نزده است، اما تیم کوک، مدیر عامل اپل اشاراتی سربسته به مسیری که اپل در آینده طی می کند داشته است.به عنوان مثال، کوک در مورد دیدی چوکسینگ (Didi Chuxing) که به عنوان رقیبی برای اوبر (Uber) در چین شناخته می شود صحبت کرد و گفت که این همکاری تا چه حد برای به دست آوردن بازار آسیا مهم خواهد بود. البته موضوع Didi از سویی دیگر هم مهم بود چرا که این روزها شایعه ساخت خودرو و یا یک نرم افزار خودران به دست اپل به شدت داغ است و همه جا از پروژه تایتان می شنویم. طبیعتا به عنوان یک پروژه سرّی، بودجه پروژه تایتان نامشخص است، اما گمانه زنی ها بودجه این بخش را بخش عمده ای از بودجه تحقیق و توسعه اپل می دانند.

کوک همچنین خبر سرمایه گذاری اپل در تکنولوژی واقعیت افزوده را تایید کرد و گفت با این که واقعیت افزوده «صنعت بعدی کامپیوتری» نیست، اما پتانسیل بسیار بالایی دارد. ظاهرا اپل در کوتاه مدت، منابعی را برای محصولات واقعیت افزوده شامل اپلیکیشن ها و امکانات توسعه اپلیکیشن کنار گذاشته است؛ اما تصمیمی برای سخت افزار واقعیت افزوده/مجازی شبیه به گوگل و فیسبوک ندارد.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام