گزارشات بدست آمده حاکی از آن است که اپل به مشکلات امنیتی بالقوه ای حداقل در یکی از سرور ها در سال گذشته پی برده است. اپل این سرور را از کمپانی Super Micro Computer خریداری کرد و از آن برای کمک در بهبود سرعت سرویس های تحت وب استفاده می کرد و همچنین اطلاعات مشتریان را نیز دربر داشت.

بر اساس گفته معاون ارشد این کمپانی، تائو لنگ، و فرد دیگر که توسط  مدیر ارشد اجرایی اپل درباره این اتفاق خبر دار شده بود؛ اپل به رابطه تجاری بلند مدت خود با سوپر میکرو پایان داد و حتی برخی از سرور های سوپر میکرو را به آن بازگردادند. ظاهرا هیچ نوع تخلفی وجود نداشت، اما تهدیدات بالقوه به اندازه کافی جدی بود که اپل تصمیم به چنین کاری گرفت.

اپل این اطلاعات را در یک بیانیه عمومی اعلام کرد:

سخنگوی اپل گفت: اپل عمیقا به حفاطت از حریم خصوصی و امنیت مشتریان خود و اطلاعات ذخیره شده آن ها متعهد است. ما دائما بر سیستم های خود در مقابل هر نوع حمله نظارت داریم و در این راستا با فروشندگان همکاری نزدیکی داریم و به طور منظم تجهیرات را نسبت به نرم افزار های مخرب بررسی می کنیم.

با نگاهی به قبل می توان متوجه شد که قطع رابطه با سوپر میکرو کامپیوتر ممکن است به دلیل تلاش هایی در باز گرداندن سرور های بیشتر به داخل شرکت باشد. در ماه مارس سال گذشته، ما گزارشی از برنامه های زیربنایی سرور اپل تهیه کردیم که اپل از بابت رهگیری مخفیانه سرور ها در هنگام حمل و نقل نگران بود.

و وقتی به ساخت سرور های خود رسید، گزارش شد که اپل تا حدی با این واقعیت تشویق شده است که سرور هایی که از شرکت های جانبی دریافت می کرد، در فرایند حمل و نقل به طور مخفیانه و با استفاده از تراشه های اضافی و سیستم های ناشناخته رهگیری شده و باعث آسیب پذیری آنها در برابر نفوذ شده است.

به نظر می رسد که دوری از کمپانی سوپر میکرو کامپیوتر بیشتر به دلیل کاهش خطر از عوامل خارجی بوده باشد تا بی اعتمادی نسبت به فروشنده یا کیفیت محصولات.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام