تیم کوک در سفر خود در چین در طی یکی سخنرانی در انجمن توسعه چین سال 2017 درباره موضوعات مختلفی از جمله جهانی شدن، اقتصاد و حفظ حریم خصوصی صحبت کرد. او به ویژه به مزیت های جهانی شدن در صحبت های خود تاکید کرد و به تمایل رئیس جمهور ترامپ بر انتقال خط تولید آیفون به ایالات متحده و گشایش دو مرکز تحقیق وتوسعه در چین اشاره کرد. او گفت تا به امروز، جهانی شدن باعث پیشرفت های بزرگی در سراسر جهان شده است و همچنین انگیزه بیشتری در چین برای پذیرش سرمایه گذاران و کمپانی های خارجی ایجاد کرده است.

واقعیت کشور هایی است که بسته شده اند، که خودشان را محدود کرده اند، این کار برای مردم خودشان خوب نیست.

تیم کوک همچنین به طور مختصر درباره اهمیت حریم خصوصی داده های کاربران اپل صحبت کرد. به عقیده او، یک کاربر باید کنترل کامل اطلاعات خود را در دست داشته باشد، و این به همین دلیل است که کد گذاری به یک باید تبدیل شده است تا از رسیدن دست نامحرمان به آنها جلوگیری شود. البته او به جزئیات آن به دلیل ماهیت حساس این قضیه و اینکه چطور دولت چین تمامی فعالیت های اینترنتی منطقه را تنظیم می کند، صحبت نکرد.

تنش بین کشور های ایالات متحده آمریکا و چین تنها در زمان های اخیر بالا گرفته است. تری گو، مدیر عامل فاکس کان، که یک از بزرگترین تامین کنندگان اپل و کمپانی ها موجود در چین است، قبلا خاطر نشان کرده بود که اگر دو اقتصاد بزرگ جهان با یکدیگر سازگاری نکنند، «پس همه بازنده خواهند بود».

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام