خبر نگار نیوزویک، کرت آیچن والد، در توئیتر چندین توئیت تهدیدآمیز  از طرف حساب کاربری @jew_goldstein دریافت کرد. طبیعتا او و وکلایش وقت را هدر نداده و از راه قانونی شکایت خود را تنظیم نمودند. با وجود ابزار امنیتی و حفظ حریم شخصی گوشی های هوشمند، تشخیص هویت متخلف می توانست کار دشواری باشد. اما با توجه به اطلاعات ارائه شده که اکنون به صورت همگانی در آمده، در این مورد تشخیص هویت کار چندان مشکلی نبود.

اول از همه پلیس از توئیتر خواست تا همه اطلاعات مربوط به این کاربر متخلف را برایش ارسال کند. آنها با استفاده از این اطلاعات چندان راه به جایی نبردند و فقط توانستند پروکسی آدرس ایمیل، اطلاعات IP کاربر متخلف و یک شماره Tracfone اعتباری بدست آورند. اما مسئولین وقتی فهمیدند که Tracfone هیچ گونه رکوردی با این شماره ندارد بار دیگر به بن بست رسیدند.

با وجود همه اینها، شرکت AT&T که از این سیم کارت Tracfone پشتیبانی می کرد توانست این حقیقت را آشکار کند که این شماره توسط یک آیفون 6 استفاده شده است. بعلاوه، انجام این کار به سادگی پیدا کردن حساب iCloud مرتبط با یک شماره تلفن بود و  بدینوسیله خیال مسئولین تا حدی راحت شد. تحقیق و بازرسی های بعدی نشان داد که این کاربر جان ریولو، از سالیسبری مریلند است.

این پرونده به خوبی نشان می دهد که هر اندازه هم که از پروکسی ها و vpn ها استفاده کنید باز هم از آزار و اذیت های اینترنتی گریزی نیست. امید است که این اتفاق موجب شود تا جریان ادامه دار آزار و اذیت های اینترنتی که در گذشته حتی نیز وجود داشته است متوقف شود.

اپل و توئیتر باید به خاطر همکاریشان در به دام اندازی متخلف مورد تحسین قرار بگیرند. با این حال، هنوز نمی توان به قطع گفت که آیا دادگاه این مدارک را به عنوان شاهد قبول می کند یا خیر.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام