ترامپ قصد دارد تا یک تیم جدید به نام “انجمن نوآوری امریکایی کاخ سفید” تشکیل دهد و هدف او از ایجاد این تیم بدست آوردن ایده از دنیای تجارت است. به گزارش واشنگتن پست، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل نیز یکی از رهبران تجاری همراه این تیم خواهد بود.

 این تیم به صورت ویژه بر روی  تکنولوژی و اطلاعات  تمرکز خواهد کرد و همچنین با بزرگانی چون مدیر عامل شرکت اپل ،تیم کوک، موسس شرکت مایکروسافت، بیل گیتس، مدیر عامل سیلز فورس، مارک بنیوف و موسس و مدیر عامل شرکت تسلا، الن میوسک تعامل و همکاری خواهد داشت. این تیم تا کنون با بیش از 100 نفر از چنین مدیران و مسئولانی جلسه داشته است.

بر اساس اظهارات اخیر، نشست بعدی این گروه در برج ترامپ و در ماه دسامبر خواهد بود و در این نشست کوک، میوسک و سایر رهبران تکنولوژی حضور خواهند داشت. تیم کوک به کارمندان خود اینگونه توضیح داد که وی علی رغم اختلاف نظرش با ترامپ در این نشست شرکت کرده است چرا که معتقد است نمی توان شرایط را با این مسائل جزئی و فرعی تغییر داد.

وی اظهار کرد: من شخصا ندیده ام که بتوان از راه مسائل فرعی و جزئی موفق به تغییر شرایط شد. راه تاثیر گذاری بر این مسائل در واقع حضور در عرصه اصلی است. بنابراین، اگر این نشست در این کشور یا در اتحادیه اروپا یا در چین  یا در امریکای جنوبی بود باز نیز شرکت می کردیم. ما چه موافق باشیم چه مخالف حضور خواهیم داشت. من فکر می کنم این مسئله مهمی است چرا که راه حل تغییر فریاد کشیدن نیست. ایجاد تغییر از طریق ارائه شواهد و اثبات درستی ممکن است. بهر حال این یک مناظره افکار و ایده ها است.

سایر شرکت کنندگان نیز با تیم کوک اتفاق نظر داشتند.

برخی از این مدیران از سیاست های ترامپ از جمله ممنوعیت سفر به امریکا انتقاد کردند اما با این حال اشتیاق خود را به همکاری برای رفع مشکلات دائمی ابراز کردند. بنیوف، میلیاردر سیلیکون ولی که کمپین دموکرات هیلاری کلینتون را در سال 2016 از لحاظ مالی پشتیبانی می کرد گفت: روشن است که این کار باید با قوانین و ارزش های مذکور انجام شود. ما در همه مسائل اتفاق نظر نداریم.”    

این انجمن توسط همسر دختر ترامپ اداره می شود. انجمن نوآوری امریکایی کاخ سفید، که توسط جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور اداره می شود به عنوان یک مرکز قدرت مستقل وهوشیار در وست وینگ فعالیت خواهد کرد و به صورت مستقیم به ترامپ گزارش خواهد داد. این انجمن، که از درون مانند یک تیم  SWAT متشکل از مشاوران استراتژیک است، مدیرعاملان سابق را به عنوانن نیرو به خدمت می گیرد و هدف از شکل گیری آن القا افکاری نو به واشنگتن، قرار گرفتن در بالاترین سطح سیاسی و به یادگار گذاشتن میراثی ماندگار برای رئیس جمهور است.

گفته می شود که انگیزه شکل گیری این انجمن، اقدام ترامپ برای کمرنگ کردن شکست پر هیاهو وی در حذف قانون بیمه سلامت است.  

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام