با معرفی آیفون ۷، اپل قید دکمه سنتی آیفون های قبلی را زد و آن را به دکمه ای مجازی حساس به فشار مجهز کرد که با بازخورد حسی، حس فشردن دکمه واقعی را به کاربر القا می کند.

تنظیمات و روند کاری این دکمه به حدی در بافت iOS 10 نفوذ دارد که اپل برای شرایطی که دستگاه تشخیص دهد دکمه درست کار نمی کند راه حلی ارائه خواهد کرد.

به گزارش MacRumors، یکی از آیفون های ۷ شان در حین شارژ خاموش شد و بازخورد حسی درست کار نمی کرد. پیغامی روی صفحه ظاهر شد و اعلام کرد که دکمه هوم احتیاج به تعمیر دارد ولی کاربر می تواند موقتا از دکمه مجازی روی صفحه استفاده کند.

پیش تر نیز مشاهده شده بود که در صورت فریز شدن سیستم عامل بازخورد حسی نیز از کار خواهد افتاد؛ به همین علت هم هست که اپل پروسه ریستارت کردن گوشی را تغییر داده است. اپل ظاهرا درمانی موقت برای وقتی دکمه هوم از کار می افتد هم تدارک دیده اما باید دید که این روش تا چه حد کارساز است.

اگر شایعات درست باشند، اپل در تدارک حذف کلی دکمه هوم در طراحی آیفون سال بعد موسوم به آیفون ۸ خواهد بود تا طراحی آیفون یک دست و لبه به لبه باشد. البته فعلا مشخص نیست که اپل جگونه می خواهد در این طراحی جدید، ریکاوری با دکمه را بگنجاند.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام