در ژانویه امسال گزارش شد که اندی روبین، سازنده سیستم عامل اندروید، قصد دارد شرکت جدیدی راه اندازی کند. 

هدف استارت آپ گوشی های هوشمند بود که می توانست منجر به تولید یک گوشی هوشمند با هوش مصنوعی شود. برای کمک به راه اندازی این شرکت نیاز به سرمایه گذاری است و انتظار می رفت اندی روبین سود بسیاری به جیب بزند. با وجود این، وال استریت ژورنال گزارش می دهد که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران، یعنی سافت بانک، از ژاپن سرمایه گذاری خود را کنسل می کند.

به گفته مردم مطلع از موضوع، موسسه سافت بانک گروپ برنامه سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری خود در استارت آپ گوشی هوشمند که توسط سازنده نرم افزار گوگل اندروید پایه گذاری شده بود را به هم زد چرا که رابطه سرمایه گذار ژاپنی روز به روز با شرکت اپل بیشتر و نزدیک تر می شود.

این گزارش بیان می کند که قرار داد یاد شده مراحل پایانی خود را طی می کرد و تنها دلیلی که سافت بانک تصمیم به لغو قرار داد سرمایه گذاری درEssential گرفت رابطه روز افزون آن با شرکت اپل است. در نتیجه به دلیل جلوگیری ازاختلافات و درگیری های محتمل به خاطر سود، سافت بانک تصمیم به لغو قرارداد و عقب نشینی از آن کرد.

استارت آپ روبین، یعنی Essential، هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد و قصد دارد گوشی هوشمند خود را در بهار یا تابستان امسال رونمایی کند. 

به کانال تلگرام ما بپیوندید

شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ما از آخرین اخبار، آموزش ها و تخفیف های فروشگاه باخبر باشید.

ورود به کانال تلگرام